FAQ

Ekholmsnäs Golf Lidingö AB, 556266–8003, driver och äger plattformen HelloGolfers.se. Ekholmsnäs Golf Lidingö AB tar emot din beställning när du klickar på knappen ”Köp” Alla medlemskap är aktiva t.o.m. 31 december innevarande år. Ekholmsnäs Golf Lidingö AB förbehåller sig rätten att löpande uppdatera och förändra Avtalsvillkoren och förbinder sig därför att ge kunden möjlighet att vid köptillfället godkänna dessa.

Betalningsvillkor
Medlemskapet förlängs automatiskt om det inte sägs upp innan nästkommande år. Debitering för nästa års medlemskap sker den 30 november varje år. Detta innebär att avgiften för kommande år dras den 30 november innevarande år. Om du önskar avsluta medlemskapet måste uppsägning ske innan 30 november. Uppsägning görs via Mina sidor i inloggat läge. www.hellogolfers.se/mitt-konto

Köp och bekräftelse
När ditt medlemskap har registrerats får du en bekräftelse via e-post. Medlemskapet är giltigt när ditt Golf-ID aktiveras. Du kan kontrollera ditt aktiva medlemskap genom att logga in på Min Golf via Golf.se.

Priser och moms
Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats. För momspliktiga produkter debiteras moms med 6 %.

Leverans av medlemskap
Köpt medlemskap aktiveras inom 24 timmar från genomförd betalning. Leverans sker genom aktivering av din profil i GIT (Golfens IT-system). Du har 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din beställning.

Reklamation
Eventuella reklamationer ska göras via e-post till: info@hellogolfers.se. Reklamationen måste ske inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Vid godkänd reklamation står Ekholmsnäs Golf Lidingö AB för returkostnaden.

Fastställande och justering av årsavgifter
Årsavgifterna för greenfeemedlemskap via HelloGolfers.se fastställs av Ekholmsnäs Golf Lidingö AB. Ekholmsnäs Golf Lidingö AB förbehåller sig rätten att justera årsavgifterna. Eventuella prisändringar meddelas senast 30 dagar före debitering av nästa period. Meddelande om prisändringar skickas via Svenska Golfförbundets server till den e-postadress som är registrerad på ditt konto i Min Golf.

Debiteringen av nästkommande års avgift sker den 30 november varje år, vilket innebär att medlemsavgiften för det kommande året dras den 30 november innevarande år.

Om du vill avsluta medlemskapet inför kommande år måste uppsägningen ske innan debiteringen den 30 november.

Uppsägning görs enkelt via Mina sidor i inloggat läge.

Årsavgiften betalas genom korttransaktion. Validering av genomfört köp av medlemskap sker genom en e-postbekräftelse när ditt Golf-ID är aktiverat. Du kan se ditt aktiva medlemskap via inloggning på ”Min Golf” på golf.se

Det är ditt personliga nummer som används i GIT (Golfens IT-system) samt vid bokning av golftider och identifiering av dig på alla golfklubbar som är anslutna till Svenska Golfförbundet. Ditt Golf-ID består av de sex första siffrorna i ditt personnummer (ÅÅMMDD) följt av tre slumpvist utvalda siffror.

Greenfeemedlemskapet är till för dig som vill ha ett flexibelt och billigt medlemskap. Medlemskapet innehåller alla medlemsförmåner samt allt som krävs för att kunna spela på golfbanor runt om i Sverige och utomlands såsom Golf-ID, HCP, försäkring, inloggning till MinGolf mm. 

  • Aktivt Golf-ID.
  • Svenska Golfförbundets försäkring.
  • Inlogg till MinGolf.
  • Medlemssupport alla dagar i veckan.

Med ett aktivt Golf-ID kan du boka starttider, justera HCP samt ta del av övriga funktioner i MinGolf. Med ett aktivt Golf-ID får du även Svenska Golfförbundets försäkring.

Via hello@hellogolfers.se kommer du enkelt i kontakt med oss. Som rubrik i meddelande skriver du ”vad är mitt Golf-ID” därefter uppger du ditt personnummer. Vi mailar ut ditt Golf-ID till dig.

Logga in på din profil via MinGolf. Klicka på Inställningar vidare Mina Kontaktuppgifter. Här kan du ändra epost samt lägga till och ändra postadress.

Gå in på MinGolf och klicka på glömt lösenord. Därefter skriver du in ditt Golf-ID samt den mailadressen du använder. Du får nu en bekräftelse att ett nytt lösenord har skickats till din inbox.

Är det en gammal mail som är registrerad på dig måste du kontakta oss för att uppdatera den. Via hello@hellogolfers.se kommer du enkelt i kontakt med oss.

Som rubrik i meddelande skriver du ”uppdatera e-post” därefter uppger du ditt Golf-ID.

Logga in på din profil i MinGolf. Klicka på Mina Inställningar vidare Mitt Konto.

Nej, du behåller samma Golf-ID. Ditt Golf-ID är baserat på ditt personnummer vilket gör att numret är personligt och inta kan tas över av någon annan.

Vi kommer tilldela dig ett Golf-ID. Ditt Golf-ID samt lösenord skickas till den mail du uppgett vid registreringen av ditt medlemskap.

När du gör registrering av ditt medlemskap uppger du ditt personnummer. Vi kommer genom ditt personummer kunna skapa ett Golf-ID. Har du haft ett Golf-ID sen tidigare kommer vi hitta dig genom ditt personnummer. Om du hade ett HCP tidigare och vill att vi ska lägga upp det vid registreringstillfället ber vi dig maila oss vilket HCP som du avser ha registrerat. Maila till: hello@hellogolfers.se

Logga in på MinGolf. Använd ditt Golf-ID samt lösenord vid inloggning. Här ser du om ditt medlemskap är aktiverat.

Det går utmärkt att bli medlem hos oss även om du inte är boendes i Sverige. 

Efter registrering maila ni oss ert nuvarande HCP så ser vi till att uppdatera din profil med detta. Bifoga gärna underlag som styrker ert nuvarande HCP. 

Du kan behöva ett medlemsbevis (HCP bevis) Detta kan du enkelt printa ut från din profil på Min Golf. Logga in på din profil vidare Min handicap – Hämta Bevis. Printa ut beviset och ta med till den klubb du ska spela på.

Detta kan bero på flera olika orsaker. Se gärna till att: Kortet är öppet för internetköp. Det finns tillräckligt med pengar på kontot som debitering ska dras ifrån. Ditt kort är giltigt.

Vid misslyckad förlängning av ett medlemskap gäller följande: Vi utför flera försök efter en misslyckad debitering. Det kommer att ske ett nytt försök automatiskt inom ett par dagar. Om betalningen misslyckas upprepade gånger så kommer ditt medlemskap att avslutas. Du får vid detta tillfälle ett meddelande via e-post och kan återaktivera ditt medlemskap genom att logga in på Mina sidor.

Golfspel omfattas av friskvårdsbidraget och upp till 5000 kr kan dras av beroende på vilken förmån man har från sin arbetsgivare. Våra medlemskap utgörs endast av en spelavgift vilket innebär att hela summan för medlemskapet går som friskvårdsbidrag. Om du behöver ett kvitto på spelavgiften mailar du oss en begäran om detta. Inkludera fullständigt namn samt personnummer i mailet. 

Alla personuppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med GDPR

Priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive mervärdesskatt (moms) enligt gällande skattesats. Moms för momspliktiga produkter debiteras med 6%.